Breid je publiek uit met relevantie en waarde
Social media
Interacteer met je publiek en bouw aan een ‘likeable’ merk

Social media marketing
Instagram, LinkedIn of TikTok inzetten als marketingkanaal? Dat is anno nu geen keuze meer, maar een must. Je publiek maakt gebruik van deze kanalen, en ze zijn actiever dan ooit.
Je doelgroep gebruikt social media omdat ze op zoek zijn naar toegevoegde waarde, in de vorm van entertainment, inspiratie of informatie. Dat betekent dus dat social media niet alleen een adverteerkanaal is: hier werk je ook aan de relatie met je doelgroep, door het gesprek met ze aan te gaan en waardevolle content te delen.
Op social media ben je actief op twee manieren: organisch en met social media adverteren. Organisch groeien op social media betekent groeien in ‘gratis’ bereik. Door waardevolle content te delen groeit je community; dit zijn je volgers. Vaak is deze content niet commercieel en ligt het zwaartepunt meer op het opbouwen van een relatie. Bij social media advertising – bijvoorbeeld Meta advertising of LinkedIn ads – heb je wel een commerciële doelstelling: je bereikt veel meer mensen, hebt meer controle over wie je bereikt en je advertentie is vaak heel actiegericht, zoals een klik of conversie.
KickSo kent de beste strategieën, tips & tricks om zowel organisch als betaald het maximaal haalbare resultaat te behalen. Door onze klant, de markt en de doelgroep optimaal te begrijpen laten we bedrijven groeien dankzij de inzet van social media.
Dit kunnen we voor jou doen
- Social media strategie
- Social media adverteren
- Social media organisch
- Meta advertising
- Pinterest advertising
- TikTok advertising
- LinkedIn ads
- Pixels & remarketing
Weten of jouw social strategie beter kan?
De KickSo-way
Je social ads kunnen altijd beter
Social media kanalen draaien allemaal op een slim algoritme. Wij zien het als onze verplichting om deze algoritmes zo diep mogelijk te doorgronden en naar onze hand te zetten, voor het hoogst haalbare resultaat. We weten dus hoe we het spelletje van social media moeten spelen. De ‘achterkant’ van social media kent eigenlijk geen geheimen voor ons.
Desalniettemin weten we dat we niet alleen moeten sturen op data, maar ook op hoe de markt van onze klant werkt. Daarom is het voor ons minstens zo belangrijk om te begrijpen wat de doelstellingen, uitdagingen en kansen zijn van onze klanten. Met aandacht groei je sneller dan met data. Zo weten we op wie we moeten targeten, maar ook hoe we de boodschap in de advertentie zo goed mogelijk kunnen wegzetten. ZO herkent de doelgroep dat onze content voor hén gemaakt is, en overtuigen we ze om over te gaan tot actie. Wat dat dan ook is: een klik, conversie, weergave of interactie.