Spring naar content
Zet bezoekers om tot leads, warm ze op en converteer ze tot klant

Leadgeneratie

KickSo ontwikkelt outperforming leadgeneratie-strategieën en -campagnes, waarmee je meer én betere leads genereert en ze uiteindelijk converteert tot klant.

100422 Kickso82688

Van vreemdeling tot fan: optimaliseer de klantreis

Relevantie, dáár draait het om als je je doelgroep wilt overtuigen van jouw diensten. Laat zien dat je er voor hén bent. De wereld van digital marketing biedt je enorm veel hulpmiddelen om bezoekers om te zetten tot (terugkerende) klanten. Met leadgeneratie zorg je ervoor dat bezoekers actie ondernemen en hun gegevens achterlaten, zodat jij hen kunt benaderen met relevante content zoals nieuws en aanbiedingen.

We hebben steeds meer tools voor handen om doelgroepen beter te begrijpen, in hun gedrag én in hun behoeften. Zo creëer je content waarmee je relevant wordt en kies je de kanalen uit die passen bij hun online gedrag. Door automatisering en personalisatie wordt de klantreis nóg efficiënter – en leuker.

Laat ons je ambities horen!

De KickSo-way

Optimale relevantie biedt effectieve leadgeneratie

Leadgeneratie implementeren in je marketing strategie? Als dienstverlener kun je er eigenlijk niet meer omheen. De doelgroep doet steeds meer onderzoek online, en raakt gewend met de inzet van digitale middelen gedurende hun oriëntatie. Je wil voorkomen dat je concurrent de online klantreis beter beheerst, waardoor je potentiële klanten verliest zonder dat je het doorhebt.

Maar wat zijn de juiste kanalen? Hoe overtuig je je doelgroep om te converteren tot lead? Welke content moet je maken om relevant te zijn voor je doelgroep? Hoe kunnen we hen helpen? Hoe goed ken je je doelgroep eigenlijk? In een leadgeneratie strategie gaan we op zoek naar de antwoorden op die cruciale vragen. Ook bepalen we doelen en KPI’s: wanneer wordt leadgeneratie voor jou een succes?

Alle kanalen die nodig zijn om je doelgroep te laten converteren voegen we toe aan de campagne. Dat gaat van de optimalisatie van je landingspagina’s tot aan het creëren van de content zelf: leadmagnets als whitepapers, e-books, webinars of juist iets interactievers – als je maar relevant bent. Ook de opvolging ervan denken we voor je uit; e-mail marketing is wat dat betreft nog altijd de heilige graal in leadgeneratie, maar we voegen ook kanalen als social media en soms zelfs offline content toe. Omdat we gebruik maken van de slimste tools die we naadloos laten integreren in jouw huidige marketing stack, verzamelen en analyseren we bovendien enorm veel data over je leads.

Op deze manier optimaliseren we de klantreis voor jou en voorzien we de sales-afdeling van zogenaamde ‘sales qualified leads’. Ofwel: we dichten het gat tussen marketing en sales.