fbpx

Svenlars

100% omzetgroei met Svenlars

Svenlars: For the love for interior

SVENLARS is dé interieurshop voor Scandinavische Home artikelen. Exclusieve producten speciaal geselecteerd voor jou! SVENLARS is gestart in oktober 2019 en live gegaan op 1 januari 2020. Het bedrijf heeft een explosieve groei doorgemaakt en daarom één van de snelst groeiende e-commerce webshops van Nederland. 

De fundering: 

De start van de samenwerking tussen KickSo en SVENLARS was het bepalen van de belangrijkste doelen. Deze waren het vergroten van de omzet en het verbeteren van het gemiddelde brutomarge percentage met minimaal 5%.

De eerste stap in de samenwerking was het zetten van de fundering. Omdat we verschillende kanalen gingen gebruiken om traffic te genereren naar de website was het belangrijk dat de data integriteit in Google Analytics op een acceptabel niveau zat. Data integriteit is het percentage van data binnen Google Analytics dat overeenkomt met de gegevens in het CMS-systeem, in dit geval Shopify. Om uit Google analytics goed onderbouwde keuzes te maken moest op z’n minst 90% van de data overeenkomen.

Tegelijkertijd zagen we kansen in het doorvoeren van quick-wins op het gebied van CRO. De website kon op bepaalde punten verbeteringen gebruiken die ervoor zorgde dat het conversiepercentage flink omhoog werd geduwd met relatief weinig tijd. Hierdoor wordt de impact groter van de toenemende traffic naar de website vanuit Google en Social ads. Een half procent extra in je conversiepercentage betekent immers als snel een flinke groei in omzet!

De laatste stap in de fundering was een data-analyse in het CMS-systeem van de klant. Hierdoor konden we de vertaalslag leggen tussen welke producten goed in de marge zaten en ook goed verkochten. Met dit inzicht kon de klant ook slimmer inkopen en kiezen voor leveranciers met gunstigere afspraken. 

Social Media Beheer

De campagnes:

Nadat de fundering gelegd was werd het tijd voor het echte werk; de online marketingcampagnes. Hierin kozen we een mix tussen Search, Shopping, Facebook, Instagram en Pinterest. Door slim in te zetten via Google Shopping op producten met een hoge marge, verkocht SVENLARS steeds meer van deze items. Naast Google Shopping, lieten we deze items uit deze specifieke productgroepen ook terugkomen in de re-targeting ads op Facebook, Instagram en Pinterest.  Hierdoor werd er een omni-channel ervaring voor de consument gerealiseerd. Oftewel, alle kanalen waren op elkaar afgestemd en de content die de klant zag was altijd passend met de eerdere ervaringen met SVENLARS. Op Social lag de focus op kwalitatief afbeeldingen en interactieve stories. Door te testen in creatives en de juiste doelgroepen te bereiken bereikten we een stijging in de ROAS op Social van 300%!

 

Het resultaat:

Al met al hebben deze werkzaamheden ervoor gezorgd dat SVENLARS binnen 2 maanden een stijging in de brutomarge heeft behaald van 8%. Plus een omzetgroei van 100% en dit percentage is ook nog stijgende. Wij geloven in de waarde van de omni-channel ervaring voor deze interieur items waar kwaliteit en relevantie voorop staat.