fbpx

Cibo Vloeren

400% omzetgroei met Cibo Vloeren

In 24 maanden naar 400% extra omzet.

Met Cibo Vloeren werken wij aan een 360 graden strategie waarbij wij een op basis van data gestuurde organisatie hebben gewerkt samen met de bedrijfsstrateeg Hans van Rooij. Wij zijn begonnen met het implementeren van Teamleader CRM om de sales pijnlijn te monitoren en conversies te kunnen meten over de gehele salesfunnel.

cibo laptop

Om de data te verzamelen hebben wij ervoor gekozen om Google Analytics inclusief het Attribution model van Google te werken en daarop aangesloten een Google Data Studio dashboard om real-time in te kunnen zien wat de resultaten zeggen over de gehele linie van de online marketing inspanningen.

De online marketing inspanningen bestaan uit de volgende onderdelen:

  • SEO
  • Google Search
  • Google Shopping
  • Google Display
  • Google Display retargeting
  • Bing ads
  • Youtube ads
  • Facebook ads
  • Instagram ads
  • Pinterest ads
  • E-mail marketing


Marketing automation via ActiveCampaign met leadscoring onderverdeeld in SQL, MQL en gekoppeld via PieSync met Teamleader zodat slagingskansen wordt verhoogd naarmate de betrokkenheid van de lead op de content in de toegezonden e-mails. Deze data wordt automatisch meegenomen in het proces naar de verkoop toe.

  • Bol.com
  • Marktplaats.nl
  • Google Analytics
  • Google Data Studio

Om de conversies over de hele linie te meten worden er leads verzamelt die automatisch in Teamleader worden gezet. De aanvragen worden verzameld en in een offertesegment gezet waardoor de verkopers een offerte uit kunnen werken.

leads kickso

Vervolgens ontvangt de potentiële klant na een offerteaanvraag 6 mails met informatie over zijn aangevraagde type vloeren. Hierdoor wordt hij extra geïnformeerd en op deze gepersonaliseerde manier proberen wij zoveel mogelijk waarde toe te voegen richting te aankoop.

Na het aanvragen van een vloer wordt er, door een op maat gemaakte software tool automatisch een offerte gegenereerd en verstuurd. 

Na 48 uur van ontvangen worden de leads na gebeld en worden uitgenodigd in de showroom. In de showroom worden “in-store visits” verzamelt. De mensen die in de showroom zijn geweest krijgen tot het overgaan op de aankoop specifieke display ads toegestuurd zodat Cibo Vloeren zo gepersonaliseerd mogelijk in beeld blijft.

Op deze manier krijgen wij steeds beter het 360 profiel van de klant van Cibo Vloeren waardoor de marketing euro’s zo efficiënt mogelijk worden besteedt. Door de leadprijzen en conversies te kunnen meten hebben wij sterk kunnen schalen. Door een stuk te automatiseren, te meten en door slimme campagnes om te zetten in een geoptimaliseerd en gepersonaliseerd verkoopproces hebben wij de omzet sterk zien groeien.

 

Al met al is de omzet van Cibo Vloeren gegroeid met 400% met een zeer gezond nettoresultaat. Hier hebben wij samen met het management van Cibo Vloeren naartoe gewerkt.