Spring naar content
5a1d2d7f4ac6b00ff574e28c

300%+ aanvragen voor hypotheek voor Rabobank Merwestroom

De alom bekende Rabobank helpt hun klanten in Nederland onder andere met het geven van advies en verlenen van een hypotheek tijdens de aanschaf van een huis. Ze helpt starters, doorstromers en oversluiters met advies en het verkrijgen en/of oversluiten van een hypotheek.

Rabobank wilde regionaal inspelen op de behoefte van hun klanten met hun eigen communicatie naar de lokale markt. Juist omdat de huizenmarkt in de regio Sliedrecht/Gorinchem gespannen is en het proces voor veel vragen oproept, zochten de lokale filialen naar een manier om de doelgroep nog beter te bereiken en te kunnen helpen bij dit proces.

Services

  • Leadgeneratie strategie
  • Doelgroeponderzoek
  • Social media adverteren
  • Social media beheer
%
meer hypotheekaanvragen
%
doorklikratio
+
impressies bereikt

zo hebben we dat gedaan

Strategie

Doelstellingen

  • Meer organische impressies op socials
  • CTR die constant boven de 1% is
  • Meer impressies en volgers op LinkedIn
  • Meer regionale aanvragen uit mediabudget

Er komt veel kijken bij de aanschaf van een huis. Voor starters is het bijvoorbeeld lastig om een huis naar wens te kunnen kopen, en voor doorstromers/oversluiters is het vaak onduidelijk wat precies de mogelijkheden zijn om fors te kunnen besparen op hypotheeklasten. Daarom hebben wij een strategie ontwikkeld om de doelgroepen te informeren met informatie over deze processen.

Samen met het Rabobank-team hebben we gekeken naar hoe online kanalen kunnen bijdragen aan het verbinden van starters, doorstromers en de Rabobank als hypotheekverstrekker. We hebben ons gefocust op het verhogen van het rendement uit organische social media kanalen zoals Instagram, LinkedIn en Facebook. Met advertenties wilden we het aantal impressies behoorlijk omhoog krikken, naar een CTR van minimaal 1%. Ook wilden we groeien in het aantal volgers, met name regionaal, op LinkedIn – zowel in persoonlijke als zakelijke accounts.

M00113848

Om binnen het thema ‘huizen kopen’ te onderzoeken waar de doelgroep écht naar op zoek was, is een uitgebreide zoekwoordanalyse uitgevoerd. Hierin is gekeken naar zoekvolumes van termen die betrekking hebben op het kopen van een huis in de driehoek Sliedrecht, Werkendam, Gorinchem, Meerkerk. Vanuit een samenwerking met de marketingafdeling van Rabobank zijn vervolgens campagnes opgezet waarin brand ambassadors (adviseurs op de kantoren) via video’s en content communicatie deelden over de verschillende onderwerpen.

Vervolgens zijn wij gaan adverteren op verkeer naar de Rabobank-website, en via in-app leadforms om directe aanvragen te genereren. Ook hebben we in samenspraak met de marketingafdeling van Rabobank evenementen georganiseerd.

Vanuit het social media team van KickSo is er een content kalender gecreëerd voor de specifieke kanalen om via social content te kunnen delen. Hierbij is vanuit data gekeken naar wanneer mensen online zijn qua dag en tijdstip;. Kanalen die zijn ingezet zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. LinkedIn zowel via de persoonlijke profielen van de adviseurs als de zakelijke pagina’s van de lokale kantoren. Via Facebook en Instagram hebben advertenties ondersteund bij de verhoging van bereik en het genereren van leads naar landingspagina’s van Rabobank Nederland en de in-app leadforms.

Best practices

  • Uitgebreide zoekwoordanalyse
  • In-app leadforms op social media
  • Kanaalstrategie met specifieke content kalender
%
meer hypotheekaanvragen
%
doorklikratio
+
impressies bereikt