Spring naar content
cibo logo

Kwalitatieve én betaalbare leads uit social media over de vloer

Slimme ideeën, krachtige belevingen

Zoek je een kwalitatieve vloer voor een leuke prijs? Dan moet je bij Cibo Vloeren in Breda zijn. Hier in Breda wisten we dat al, maar de rest van Nederland is óók welkom in de showroom.

Met een slimme, meerlaagse campagnestrategie over social media hebben we veel kwalitatieve leads (offerte aanvragen) voor Cibo gerealiseerd. Daarin zijn we dus niet alleen in de beslissende Do-fase zichtbaar, in andere fases zorgen we voor het vullen van de funnel en het bouwen van vertrouwen. De leads onderaan de streep zijn daardoor van betere kwaliteit, én goedkoper.

Services

  • Digital marketing strategie
  • Leadgeneratie
  • Full-funnel strategie
  • Social media advertising
%
lagere kosten per lead
mensen bereikt
kliks uit meta

zo hebben we dat gedaan

Strategie

  • See-Think-Do-model
  • Video's voor awareness
  • Inspiratie via Meta en Pinterest
  • Experimenteren met advertenties

Zaaien om te kunnen oogsten

Je moet zaaien om te kunnen oogsten. In de zogenaamde See-fase werken we aan naamsbekendheid met video ads. Want Breda en omstreken kent het merk misschien al wel: we weten dat de kwaliteitsvloeren van Cibo het waard zijn om ook van ietsje langer voor in de auto te zitten. In een serie van verschillende video’s inspireren we de doelgroep via de kanalen van Meta en Pinterest om tot nieuwe interieurideeën te komen en bouwen we aan de naamsbekendheid en het merkverhaal van Cibo.

Tijd om het zaadje te gaan voeden. In de Think-fase is het onze taak om de houding van de potentiële klant te beïnvloeden. We targetten op lauwwarme doelgroepen waarbij we mensen targetten die al eerder een ad voorbij hebben zien komen op social media. Ook laten we het algoritme van Facebook mensen zoeken waarbij de kans groot is dat zij al interesse hebben om op de advertentie te klikken.

We hebben meerdere advertentievormen gebruikt, waarin we de voordelen en belangrijkste informatie steeds het beste naar voren laten komen. Om te testen wat het beste aanslaat bij de doelgroep, plaatsen we verschillende advertenties, met de nadruk steeds op onder andere merk, product en materiaal.

Cibo case - mockup

We zijn in de Do-fase, we kunnen gaan oogsten! Nu is het pas het moment om over te gaan op conversies. We experimenteren met slimme advertenties, gegenereerd uit de catalogus en opgemaakt met een overlay van de huisstijl en extra productinformatie in de afbeelding. Deze tonen we aan warme doelgroepen die al eerder in de funnel, bijvoorbeeld door interactie met ads of op onze website, interesse hebben getoond in een nieuwe vloer. Dit doen we door de doelgroep te herinneren aan USP’s, maar ook door iets nieuws te vertellen. Offertes personaliseren we door via een interactief formulier alvast details op te vragen, zoals materiaal en oppervlakte.

Non-stop optimalisatie

Wat deze case zo sterk maakt, is dat we de volledige funnel continu zijn blijven optimaliseren, om zo de kwaliteit én kosten per lead te verbeteren. We experimenteren met targeting, creatives en copy en analyseren de prestaties van alle kanalen continu.

Best practices

  • Catalogus-ads
  • Personalisatie
  • Non-stop optimalisatie
%
lagere kosten per lead
mensen bereikt
kliks uit meta